Thursday 5 October 2017

Pris Action Forex Handelsstrategi


En introduktion till prishandelsstrategier. Pris Action beskriver egenskaperna hos en säkerhets s prisutvecklingar Denna rörelse analyseras ganska ofta med hänsyn till prisförändringar under det senaste förflutna. Enkelt uttryckt är prisåtgärder en handelsteknik som gör det möjligt för en näringsidkare att läsa Marknaden och fatta subjektiva handelsbeslut baserat på de senaste och faktiska prisrörelserna, snarare än att förlita sig endast på tekniska indikatorer. Eftersom den ignorerar de grundläggande analysfaktorerna och fokuserar mer på den senaste och tidigare prisrörelsen är handlingshandelsstrategin beroende av teknisk Analysverktyg. Vilka verktyg används för priskonkurrenshandel. Eftersom handel med priser handlar om senaste historiska data och tidigare prisrörelser, alla tekniska analysverktyg som diagram, trendlinjer, prisband höga och låga svängningar, tekniska nivåer av stöd, motstånd och Konsolidering mm beaktas enligt handlarens val och strategi passar. Verktyg och mönster observera Utgiven av näringsidkaren kan vara enkla prisstänger, prisband, utbrytningar, trendlinjer eller komplexa kombinationer som involverar ljusstänger, volatilitet, kanaler osv. Psykologiska och beteendemässiga tolkningar och efterföljande åtgärder, som beslutas av näringsidkaren, utgör också en Viktig aspekt av prissättningsverksamheten För t. ex. oavsett vad som händer, om ett lager som svävar vid 580 överstiger den personligt uppsatta psykologiska nivån på 600, kan näringsidkaren ta ett ytterligare uppåtgående drag för att ta en lång position. Andra handlare kan ha en motsatt syn När 600 är slagen antar han eller hon ett prisomkastning och därmed tar en kort position. Ingen två handlare kommer att tolka en viss prisåtgärd på samma sätt, eftersom varje kommer att ha sin egen tolkning, definierade regler och olika beteendeförståelse för Det å andra sidan kommer ett tekniskt analysscenario som 15 DMA-kryssningar över 50 DMA att ge liknande beteenden och handlingslång position från flera handlare. I själva verket är handlingshandeln en systematisk Handelspraxis, med hjälp av tekniska analysverktyg och senaste prishistoria, där handlare är fria att fatta egna beslut inom ett visst scenario för att ta handelspositioner, enligt deras subjektiva, beteendemässiga och psykologiska tillstånd. handel är ett tillvägagångssätt för prisspecifikationer och spekulationer som används av detaljhandeln, spekulanters arbitrageurs och till och med handelsföretag som anställer handlare. Det kan användas på ett brett spektrum av värdepapper inklusive aktierobligationer, forexvaror, derivat etc. Steg som används i prisåtgärder Trading. Mest erfarna näringsidkare som följer prishandel handlar om flera alternativ för att erkänna handelsmönster, inträdes - och utgångsnivåer, stoppförluster och relaterade observationer. Bara en strategi för ett eller flera lager kan inte erbjuda tillräckliga handelsmöjligheter. De flesta scenarier innebär en tvåstegs process.1 Identifiera ett scenario Som ett aktiekurs får man en tjurbjörnsfas, kanalintervall, breakout, Etc.2 Inom scenariot identifierar handelsmöjligheter Som en gång ett lager är i tjurkörning, är det sannolikt att en överskridande eller b-reträtt här är ett helt subjektivt val och kan variera från en näringsidkare till den andra, även med samma identiska scenario. Detta är några exempel.1 Ett lager når sin höga enligt näringsidkarens synvinkel och sedan återgår till ett något lägre nivå scenario. Näringsidkaren kan då bestämma om han eller hon tror att den kommer att bilda en dubbeltopp för att gå högre, eller släpp vidare efter en genomsnittlig reversering.2 Näringsidkaren sätter ett golv och tak för ett visst aktiekurs baserat på antagandet om låg volatilitet och inga utbrott. Om aktiekursen ligger i det här räckviddsscenariot, kan näringsidkaren ta positioner om det antagna golvet tak som fungerar som stödmotståndsnivåer, eller ta en alternativ uppfattning om att beståndet kommer att bryta i båda riktningarna.3 Ett definierat breakout-scenario är uppfyllt och därefter handelsmöjligheter som existerar i form av breakout-fortsättning Henne i samma riktning eller avbrott återgång till den tidigare nivån. Som kan ses, handlas prishandel med hjälp av tekniska analysverktyg, men det slutliga handelssamtalet är beroende av den enskilda näringsidkaren och erbjuder honom eller henne flexibilitet i stället Att tillämpa en strikt uppsättning regler som ska följas. Populariteten av prishandelshandeln. Prishandel är bättre lämpad för kort-till-medellång sikt begränsad vinsthandel, i stället för långsiktiga investeringar. De flesta handlare tror att marknaden följer en slumpmässig Mönster och det finns inget tydligt systematiskt sätt att definiera en strategi som alltid kommer att fungera. Genom att kombinera de tekniska analysverktygen med den senaste prishistoriken för att identifiera handelsmöjligheter baserat på näringsidkarens egen tolkning har prishandelshandeln mycket stöd i handeln Community. Advantages inkluderar självdefinierade strategier som ger flexibilitet till näringsidkare, tillämplighet på flera tillgångsklasser lätt att använda med alla handelsprogram och applikationer radering portaler och möjligheten att enkelt backtesting av någon identifierad strategi för tidigare data Viktigtast är att näringsidkare känner sig in-charge, eftersom strategin tillåter dem att bestämma sina handlingar, istället för att blint följa en uppsättning regler. En hel del teorier och Strategier finns tillgängliga på prishandelshandel som hävdar höga framgångssatser, men näringsidkare bör vara medvetna om överlevnadsperspektiv, eftersom bara framgångshistorier gör nyheter. Handel har potential att göra snygga vinster. Det är upp till den enskilda näringsidkaren att tydligt förstå, testa, välja, besluta och agera på vad som uppfyller hans krav på bästa möjliga vinstmöjligheter. Risken att ett värde för investeringar kommer att förändras på grund av en förändring av den absoluta nivån på räntorna i spridningen mellan. Ethereum är en decentraliserad mjukvaruplattform som möjliggör SmartContracts Och distribuerade applikationer Apps som ska byggas. Zero Day Attack är en attack som utnyttjar en eventuellt allvarlig mjukvaruförsörjning som leverantören o R utvecklare. Den genomsnittliga skattesats för enskilda personer eller bolag. Den effektiva skattesatsen för individer är genomsnittspriset. En undersökning gjord av Förenta staternas presidium för arbetsstatistik för att hjälpa till att mäta lediga platser. Den samlar in uppgifter från arbetsgivare. Det maximala beloppet av pengar som Förenta staterna kan låna Skuldtaket skapades enligt Second Liberty Bond Act. Forex Trading Strategy. Nick s Forex Price Action Strategy. Welcome till den senaste upplagan av min Forex trading strategi. Min Forex trading strategi är helt och hållet baserat på prisåtgärd inga indikatorer, inga förvirrande tekniker, bara rent pris. Jag har utvecklat, anpassat och förbättrat min prisstrategi sedan 2005. Denna handelsstrategi är tio år då den har överlevt stora förändringar i marknadsförhållandena, hög volatilitetsperioder, låg Volatilitetsperioder och allt annat Forex-marknaden har kastat på den. Och det är skönheten att handla en prishandlingsstrategi. Indikatorbaserade strategier är låsta till Marknadsförhållandena som de skapades för prisåtgärder är flytande, det anpassar sig enkelt till förändrade förhållanden, till olika par, till olika tidsramar och till och med till olika näringsidkare. Viktigare är att prisåtgärder gör det möjligt för dig att hålla din handel enkel. Att göra din handel enkel. Den viktigaste principen i min Forex trading strategi är att fortsätta handla enkelt Jag är emot över komplicerad handel Eftersom ju enklare din strategi är, desto effektivare kommer du att vara som en näringsidkare. En av de viktigaste målen med min prisstrategi är att hålla min diagrammet är rent Det enda jag lägger på mina diagram är stöd och motståndsområden jag använder dessa stöd - och motståndsområden i samband med ljusstakeanalys för att handla Forex Packing. Mina kartor fulla av indikatorer skulle göra det omöjligt för mig att läsa prisåtgärder. Indikatorer gör min Forex tradingstrategi enkel, stressfri och mycket effektiv Vad ser ett rent Forex-diagram ut Här är en bild på min EUR USD 4-timmarsdiagram. Min ren och Enkel Forex trading strategy. Detta diagram är klart och lätt att förstå, det finns inget som distraherar dig från läspriset Det är därför jag älskar min Forex trading strategy. Some trading strategier är en absolut röra av indikatorer Kolla in bilden nedan, vissa människor faktiskt handla så. En rörig indikatorbaserad Forex-strategi. Varför skulle du vilja handla som this. Indicators Required för denna Trading Strategy. So att handla med min Forex Trading Strategy använder jag inga indikatorer. Jag brukar inte använda Forex-indikatorer, som Jag finner data värdelös eftersom de lagrar nuvarande pris Om du vill vara i ögonblicket och ta hand om vad som händer just nu måste du basera affärer på nuvarande prisåtgärd. Vilka valutapar kan du handla framgångsrikt med Forex Price? Action. My Forex Trading Strategy kommer att fungera på valfritt valutapar, vilket är gratis flytande och regelbundet handlas. Det beror på att min metod är baserad på prisåtgärd. Det betyder att du kan använda denna handelsstrategi för att lyckas fullt handla alla valutapar du hittar på din Forex trading plattform. Som sagt, föredrar jag personligen att koncentrera mig på några få valutapar vid varje tillfälle, jag tycker det är alltför distraherande att försöka hålla reda på för många par på en gång. handlar huvudsakligen USD, USD, USD och USD. Jag handlar i allmänhet om dessa valutapar eftersom de är mest förutsägbara och deras rörelse är mjukare. Det går inte att hitta slumpmässiga hopp om det inte finns några mycket oväntade nyheter, vilket är ganska sällsynt. Om du föredrar att handla en viss Forex-session som London, New York och Asien och väljer sedan de viktigaste valutapar som är aktiva vid dessa tider. Prishandel handlar bättre om längre tidsramar. Eftersom detta Forex Trading System är baserat på prisåtgärd Du kan handla vilken tidsram som helst från en timme eller mer. Jag koncentrerar mig huvudsakligen på en timme, fyra timmars och dagliga diagram. Dessa är konsekvent de mest lönsamma, eftersom mönstren är lättare att få plats och leder till mer konsekvent vinst. Typer av pris Action Analysis. Primarily, använder jag två former av Price Action Analysis. Support och Resistance lines. Candlestick analysis. How att skriva handel med min Forex Trading Strategy. Due till den senaste ekonomiska osäkerheten och länder som förlorar sina kreditbetyg etc, valutor aren t trading som de normalt skulle ha gjort Det här har lett till att jag bara handlar omkallningar. Jag letar efter starka omkastningsuppställningar som bildas ovanpå mina stöd - och motståndsområden. När en mönsterform indikerar en omkastning ställer jag in ett utlösningspris och anger handeln jag tar flera affärer varje vecka. Målstrategier Mål och Stopp. Mål Mina mål är i genomsnitt 80 pips Stoppar Mina stopp är i genomsnitt 40 pips. Dessa mål och slutar skiljer sig åt under olika marknadsförhållanden. Jag brukar tillåta prisåtgärder för att bestämma mitt mål och stoppa Det betyder att jag kommer att läsa ljusen och ställa in mitt stopp baserat på senaste höjder och låga. En vanlig plats för ett stopp kommer att vara över eller under den senaste höga eller låga. Hur man justerar T racingstrategi kring nyhetsmeddelanden. Jag använder Forex Kalender från att hålla reda på ekonomiska data Statistiskt har jag funnit att jag inte behöver undvika att handla under nyheter om stora effekter. Faktum är att jag, genom att handla genom de flesta nyhetsmeddelanden, slutar göra mer profit. Banks och andra stora handelsinstitut betalar miljoner för analytiker och dataflöden som gör det möjligt för dem att göra utbildad gissning om kommande ekonomiska datautgåvor. Dessa gissningar är inräknade i priset innan uppgifterna släpps. Om en handel sätter upp formulär före stora ekonomiska data frisläppande kan det vara ett tecken på att stora institutioner är positioner för frisläppandet. Om prisåtgärder säger att du är kort, är det vanligtvis en orsak. De enda nyheterna jag undviker är oförutsägbara nyheter eller mycket stora konsekvenser nyheter, här är en snabb lista. Respekt av centralbankens ledare eller politiker. Räntaanmälan eller något som är direkt relaterat till räntorna. NFP-rapport, namnet ändrats för ett tag sedan till arbetsförmedlingen Ort. Du bör också se upp för viktiga politiska möten som toppmötet i G7 och G8. Det senaste G7-toppmötet i juni 2015 orsakade många oförutsägbara drag i euron. För det mesta kan nyheterna säkert ignoreras Det enda jag inte gör gör in en handel som utlöses av ett pressmeddelande Nyhetsbaserade rörelser tenderar att återgå snabbt, så om jag har en inmatningsutlösare tar jag bort den innan någon större pressmeddelande. Som du kan se är min Forex Trading Strategy enkel och kommer tillåter dig att göra pips under alla marknadsförhållanden, med nästan alla Forex-valutapar. Simpel pris Action Trading. Simple Price Action Trading Strategies. I den här korta texten och videoen rullar du ner för videoartikel beskriver jag principerna för Simple Price Action Trading som tillåter att hitta nivåer av intresse som erbjuder vad som eventuellt kommer att vara början på nästa signifikanta rörelse. Denna logiken kan användas vid vilken tid som helst och på vilket instrument som helst för att identifiera höga sannolikhetshandeln baserade på rent på prisåtgärder. Jag använder det på en högre tidsram för att identifiera en potentiell startplats för nästa potentiella prisaktionsrörelse såväl som för att se om det finns ett större än normalt volatilitetsbaserat mål tillgängligt för mig. Rutinen för att identifiera detta pris Handlingsplatsen är enkel. Identifiera den sista signifikanta flytten i prisåtgärder. Hitta det höga låga intervallet i stapeln vid början och slutet av rörelsen. Ta det höga låga räckviddet till höger om diagrammet. tillbaka till dessa priser handlingsbaserade nivåer utnyttja din strategi. I diagrammet nedan markerar den blå pilen den senaste signifikanta dragningen. Det höga låga intervallet i stapeln vid början av flyttningen ner används för att identifiera nivån av intresse. Ta det hög låg nivå av intresse över till höger om diagrammet. vänta för priset för att komma tillbaka till den platsen. Starten av flytten ner har blivit markerad och priset har återvänt tillbaka till den aktuella platsen och det är dags att Distribuera strategi. Som prisflyttningar i slutet av flytten kan nu identifieras och användas som den lägre intressanta platsen, både för att omvärdera nya handelsmöjligheter och att använda som en lämplig inriktningsplats. Priset flyttar sig bort från den övre platsen av intresse och reagerar på den lägre intressanta positionen. Alternativet kan nu omvärderas. Om priset dras bort från den lägre intressanta positionen i diagrammet nedan är det för närvarande mellan nivåer av intresse och effektivt signalerande en väntsituation för nya handelsmöjligheter. Prisåtgärd så småningom flyttar tillbaka till den övre intressanta platsen där handelsalternativen kan omvärderas och strategin som används kan användas igen. Då priset går ner till det lägre prishandlingsnivået av intresse, återigen handlas handelsalternativen och strategin. flyttar sig bort från den föregående lägre nivån av intresse men den här tiden går genom den övre nivån av intresse Den övre platsen kan bedömas för nya möjligheter banden och implementera strategin i det här fallet fortsättning genom den övre nivån av intresse. När priset nu har gått förbi de framhävda nivåerna av intresse kan proceduren startas igen för att identifiera intressen nära de nuvarande nivåerna av prisaktivitetsaktivitet och utvärdera ny handel opportunities. Simple Price Action Trading Strategies Video Resource. Four enkla sätt att bli bättre pris Action Trader. Price Action är en form av teknisk analys som fokuserar enbart på tidigare priser som har handlat på marknaden. Denna artikel innehåller en enkel och komplex Metod för nya handlare att börja lära sig prisåtgärder. Denna studie kan främjas i live-sessionerna på DailyFX där analytiker och instruktörer förklarar prisåtgärder i reala marknadsförhållanden. En av mina favoritfraser att använda i webinars är följande. Prisåtgärd är min favoritindikator, för det är den enda som aldrig kommer att berätta för mig en lögn. Och det är sant om än kanske lite ogenomskinligt för nya handlare eller till och med exp utmanade handlare som inte har hittat studier av prisåtgärder Studien av prisåtgärder innebär att man läser tidigare priser, att bygga ett tillvägagångssätt eller en plan för framtiden. Säkert kommer de flesta handlare som slutar göra det som en näringsidkare att hitta denna specifika studie av teknisk analys i slutändan men det är oftast bara efter flera besvikelser och misslyckade försök att bygga indikatorbaserade strategier som zig när marknaden faktiskt zags Så snälla låt mig utarbeta på mitt tidigare uttalande. Prisåtgärder kommer aldrig att ligga för oss, som handlare, eftersom det aldrig förklarar att vi ska berätta vad som kommer att hända, men det berättar bara om vad som har hänt. Det finns en chasm av koppling mellan dessa två lokaler. Som en näringsidkare kommer du aldrig att veta vad som kommer att hända i framtiden. En indikator eller indikation av vad som kan hända i framtiden är bara en möjlighet, och även då kan det vara en avlägsen möjlighet i bästa fall, eftersom den indikatorn du använder - ja det är egentligen bara ett fint sätt att titta på föregående prisåtgärder. Så, oavsett strategi - samma tråkiga begrepp om risk, handel och penninghantering är av största vikt för näringsidkaren. Men efter det kan handlare fokusera på att få sannolikheterna på sin sida så mycket som möjligt genom analys, och det är här prisåtgärden verkligen kan skina. Eftersom det ännu en gång är ett rent sätt att titta på tidigare priser, utan förvirring av en matematisk formel som kan dölja vad som hände under det senaste förflutna. Då är fyra enkla sätt att näringsidkare kan bli bättre på att läsa, reagera och analysera prisåtgärder. Med hod 1 - Price Action Primer. Om du har varit i DailyFX de senaste åren har du kanske stött på en tidigare artikel om prisåtgärder Vi prata om detta mycket på grund av alla de ovan nämnda orsakerna och helt enkelt - det fungerar inte att det fungerar för att berätta framtiden, men det fungerar så att vi kan se det förflutna så effektivt och ärligt som möjligt. Metod 2 Gra de Trends genom att fokusera på gungor. En av de första pelarna i tekniska analyscentra på det gamla åldret av trenden är din vän. Och anledningen till detta går direkt tillbaka till en av de allra första sakerna vi berörde i början av detta Artikel Framtiden är verkligen oförutsägbar. Men trenderna äger rum av skäl, rätt Kanske var det ett QE-meddelande eller en skuldkris - oavsett orsaken finns det trender som havets havsvatten existerar. Och precis som simmare i havet, handlarna är oftast bäst att betjäna genom att gå med flödet. Eftersom vi ser på handeln som pessimistiskt som vi kan, och vi antar att någon enskild handel är likadana med att vända ett mynt, då har vi 50 50 chans att priset går upp eller nere, höger. Väl, om den förspänningen fortsätter och vidare - om vi handlar i riktning mot den förspänningen, står det att vi kan börja flytta våra chanser eller sannolikheter för framgång något bättre än en 50 50 split. Kanske det s liten, kanske så liten som 51 49 i vår fav eller, eller 52 48 - men logiken är densamma. Om det som hänt fortsätter, kan jag stå en bättre än rättvis chans till framgång. Om vi ​​lägger till stark styrning av pengar, har vi nu en hel strategi. Traders kan läsa och mäta trender med hjälp av enbart prisåtgärder Vi utökar på detta ämne i vår introduktion till prisåtgärd men vi kan helt enkelt titta på diagrammet för att påpeka trenden. Utvecklingstrenderna kommer ofta att markeras med högre höjder och lägre - lågor. Samtidigt kommer nedtrenderna att se lägre och lägre. Och det här är i sig själva mycket kraftfullt, men den stora frågan du måste fråga dig är om det räcker för att bara helt enkelt köpa när priserna har flyttats högre eller att sälja när priserna har gått lägre. Svaret är ett definitivt nej Och anledningen är att vi än en gång vill försöka få bästa möjliga chans att lyckas på marknaden Informationen tillgänglig för oss, och för det kan vi gå vidare till nästa metod. Metod 3 Använd prisåtgärd till Highli Värdefullt stöd och motstånd. Den andra primära aspekten av teknisk analys är support och motstånd och detta är ett annat budskap som prisstudien kan ge oss. Prisvärd svängning kan identifiera stöd och motstånd på marknaden. Låtsvängningar på marknaden är en enkelt sätt att börja göra En swing kan helt enkelt klassificeras som en inflektionspunkt på marknaden. Vi diskuterade det här ämnet i artikeln Price Action Swings och har lagt till en illustration nedan för att lyfta fram den här punkten. Swing på marknaden är den punkt där efterfrågan överträffade utbudet i fallet med ett svängt lågt inställningsstöd, eller utbudet sprang över efterfrågan skapade en sväng hög motstånd innan priserna flyttade lägre. Trader kan använda dessa progressivt högre svänghöjder och högre svängningar för att definiera en up-trend Var och en av dessa swing-highs erbjuder en punkt av stöd som handelsmän kan se för att köpa till upp-trend billigt. Högre swing-lows definierar stöd i en up-trend. De kan också oss e progressivt låga nedgångar och lägre höjder för att denominera en down-trend Och naturligtvis blir alla dessa lägre svänghöjder nivåer av motstånd som handlare kan använda. Längre svänghöjder definierar motstånd i en down-trend. Vi kan till och med rep i några ytterligare stöd - och motståndsstudier i ett försök att hitta riktigt viktiga nivåer Psykologiska nivåer kan till exempel vara ett bra sätt att peka på gungor som kan ha lite större betydelse på marknaden. Fibonacci kan vara ett annat fantastiskt tillskott till Pris Åtgärd för att påpeka nivåer som andra handlare kan titta på. Efter näringsidkare kan identifiera svängningar med stöd och motståndsböjningar, kan näringsidkare börja titta på att köpa upp trender billigt, nära eller nära stöd, medan handlare kan se att sälja expensivt när priserna är vid eller nära motstånd som leder oss till exakt posten av handeln. Metod 4 Använd Pris Åtgärd Formationer till Trig ger in Positions. After trenden har identifierats, och efter att handlare har funnit stöd och motstånd via svängningar som visas på marknaden kan handlare börja börja leta efter formationer för att bestämma när och hur man ska gå in i positioner. Det finns en hel del av dessa där ute och vi har talat om många sådana formationer under de senaste åren Senast markerade vi fem av de vanligaste bearish reverseringsmönstren i artikeln, Trading Bearish Reversals. A Bearish Engulfing Mönster innan en massiv flytta lägre. Och, en favorit hos prishandlare, kan stapelbaren erbjuda några utmärkta tillträdesmöjligheter. Jag vet att när jag lärde mig prisåtgärder, kände mig mycket av det, åtminstone ursprungligen, mycket esoteriskt. I vår ständiga strävan att ge bästa möjliga utbildning för våra handlare erbjuder vi flera prisbaserade webbsändningar varje vecka. Göra ett webbseminarium på DailyFX e eu week Under det här webinariet ser jag på olika marknader för att visa hur handlare kan integrera denna typ av kunskap i en dynamisk miljö och vidare - hur man strategiserar med och ar ound det .-- Skriven av James Stanley. James finns på Twitter JStanleyFX. För att gå med på James Stanleys distributionslista, vänligen klicka här. DailyFX ger Forex nyheter och teknisk analys om de trender som påverkar de globala valutamarknaden. Forex Trader s Guide till prisåtgärder. Under de senaste månaderna har vi publicerat flera artiklar om ämnet Price Action, vilket är studien av en av de renaste indikatorerna som finns tillgängliga för handlare Price. With kunskap om prisåtgärder kan handlare utföra ett brett utbud av tekniska analysfunktioner utan att det behövs några indikatorer Kanske viktigare kan prisåtgärder hjälpa handelsmän med riskhanteringen om den här ledningen skapar goda riskbelöningsförhållanden för potentiella uppställningar eller effektivt hanterar positioner efter att handeln öppnats. Den här artikeln är en avgörande grund för alla prisehandlingsstudier som vi har publicerat så länge undervisningshandlare för att analysera och betygsätta trender, skriv handel på 6 olika sätt med vari Ous uppställningar och hantera risker när man tittar på stöd och eller motstånd. Innan vi går in i de enskilda delarna av prisåtgärder finns det några viktiga punkter att etablera. Det första analysområdet som handlare ofta vill fokusera på är att diagnostisera trend eller brist på det, för att se varifrån några uppfattningsbara företeelser kan existera eller hur känslan spelar ut på tiden. In Pris Åtgärd Inledning vi tittade på hur handlare kan märka högre höga och högre lows i valutapar för att beteckna up-trends eller lägre och lägre nivåer för att kvalificera nedtrender Nedanstående diagram illustrerar mer detaljerat. Framställd av J Stanley. Efter trenden har analyserats och prishandlaren har en idé för känslor på diagrammet och trenden i valutaparet är det dags att leta efter affärer. Det finns en hel del olika sätt att göra det, och vi har publicerat en hel del resurser på ämnet. I prisåtgärdstangstångar undersökte vi en av de mest populära stearinljusuppsättningarna som finns tillgängliga , Som trad ersättare kommer vanligen att ringa en stavstång. Stiftstången är markerad av den långsträckta suggen som sticker ut från prisåtgärden. Bilden nedan visar en stiftstång i större detalj. Upprättad av J Stanley. Vi tog detta ett steg längre i hur man handlar falskt Pin Bars som vi tittade på hur handlare kan handla ljus som visar långa wicks som inte stämmer ut ur prisåtgärder Det är här trendanalys kan mycket hjälpa till vid fastställandet av initiala riskhinder och - gränser Följande bild visar hur en näringsidkare kanske vill spela en Fake Pin Bar. Created av J Stanley. Periods of congestion or consolidation kan också användas av handlare som utnyttjar prisåtgärder. I Trading Double-Spikes såg vi på den dubbla bottnen eller dubbla toppbildningen som är populär över marknaderna. Vi tittade på Två olika sätt att spela Double-Spikes, båda som vi har skisserat i följande 2 diagram. Vi tittade på Double-Spike-brytningen för fall där handlare förutser att det stöd eller motstånd som har två gånger bestridna priset kan bli brutet med styrka. Dubbelspetsbrytningen är upptagen nedan. Framställd av J Stanley. Och för situationer där handlare förutser stöd eller motstånd, fortsätter att respekteras, kan Double-Spike Fade vara mer tillmötesgående. J Stanley. När det gäller trängsel, var en annan mycket populär inställning som vi diskuterade Trading Price Action Triangles. Även om det finns olika typer av trianglar, ser de flesta handlare att handla dessa perioder genom att förutse en breakout. Nedan är den nedåtgående triangeln, i vilket pris har respekterat en horisontell stödnivå samtidigt som den erbjuder en nedåtriktad sluttlinje. Relaterad är den stigande triangeln som markeras med en uppåtgående sluttlinje. I båda fallen verkar handlare ofta spela uppslag av det horisontella stödet eller motståndsnivån detta Horisontell linje är stöd för fallande trianglar och motstånd för stigande trianglar. Framställd av J Stanley. Om inget horisontellt stöd eller motstånd exi s, kan handlare titta på en symmetrisk triangel, vilket lägger till ett komplicationselement eftersom det inte finns några horisontella nivåer för att se utspelning. Följande illustration visar en symmetrisk triangelförsättning, tillsammans med hur en näringsidkare kan se till att handla den. Skapad av J Stanley. Och för perioder där marknaden sträcker sig var artikeln Så här analyserar och handlar handlar med prisåtgärden i ämnet i detalj. Framställd av J Stanley. I pris Action Swings identifierade vi swing-highs och swing-lows med vilka handelsmän kan använda för att identifiera bekväma områden med inställningsstopp eller gränser. Utarbetad av J Stanley. Och förstås, i en up-trend. Skapat av J Stanley. Vi tog detta ett steg längre i artikeln How to Identify Positive Risk - Belöningsförhållanden med Pris Åtgärd så att näringsidkare kan analysera relevanta gungor för att avgöra huruvida den potentiella handeln med sina förvaltningsparametrar skulle vara motiverad. Utarbetad av J Stanley. Och förstås, när vi är i handeln, hanterar pr ofits är ett ämne av viktig övervägelse Vi tittade på exakt det i Trading Trends av Trailing Stops med Price Swings Följande bild kommer att illustrera detta koncept further. Created av J Stanley .--- Skriven av James B Stanley. Du kan följa James på Twitter JStanleyFX. För att gå med i James Stanleys distributionslista, vänligen klicka här. DailyFX ger forex nyheter och teknisk analys om de trender som påverkar de globala valutamarknaderna.

No comments:

Post a Comment